Geplaatst op

Spelpartners met koning Willem Alexander en koningin Maxima op handelsmissie naar Zuid-Duitsland.

spelpartners handelsmissie hessen

[wooslider slide_page=”gamebedrijven-met-handelsmissie-naar-zuid-duitsland” slider_type=”slides” limit=”9″]

Spelpartner Nico den Dulk was van 3 tot 6 juni mee met met de economische missie van Koning Willem-Alexander en koningin Máxima naar de deelstaat Hessen. Als vertegenwoordigers van de topsector Creatieve Industrie (een van de snelst groeiende sectoren van de Nederlandse economie) waren voor deze handelsmissie Nederlandse gamesbedrijven uitgenodigd om kennis te maken met vooraanstaande bedrijven en organisaties uit de Duitse industrie. Voor ons was het een eerste kennismaking met de Duitse markt die naar meer smaakte. De dynamische sfeer in de Zuid Duitse deelstaat Hessen, het economische hart van Duitsland en een van de belangrijkste ICT regio’s ter wereld werkt erg motiverend. Vergeleken met de sombere economische situatie in Nederland is het optimisme in Duitsland een verademing, een deelstaat waar de economie volop bloeit en jaarlijks met minimaal 4 procent groeit op slechts vier uur rijden van Amsterdam vraagt om actie.

Naast workshops en lezingen van Nederlandse en Duitse bedrijven was er een uitgebreid programma waarin we kennis maakten met vooraanstaande bedrijven uit de Duitse industrie. Koning Willem-Alexander en koningin Máxima waren persoonlijk nauw betrokken bij de activiteiten, tijdens een drukbezochte netwerkbijeenkomst in het schitterende Kurhaus in Wiesbaden waren ze het stralende middelpunt van de avond. De familiegeschiedenis van Koning Willem-Alexander heeft diepe roots in deze regio, Wiesbaden was onderdeel van het Hertogdom Nassau, wat onder meer blijkt uit het standbeeld van Willem van Oranje in Wiesbaden en het klassieke hotel Nassauer Hof, uiteraard de verblijfplaats van het koninklijk paar in Wiesbaden.

Tijdens een bezoek aan het hoofdkantoor van Opel was maakte  koningin Maxima kennis met de vertegenwoordigers van de Nederlandse gamesbedrijven. Terwijl de koning met de delegatie van de Nederlandse auto-industrie sprak mochten wij als creatieve junior sector ons verheugen in een enorme belangstelling van persfotografen. Die waren uiteraard vooral geïnteresseerd in koningin Maxima.

Het bezoek heeft ons veel opgeleverd: we hebben waardevolle contacten gelegd met zakelijke partijen uit de ICT en het bestuur en met een universiteit. De komende maanden zal blijken of dat tot nieuwe projecten kan leiden. Belangrijker is de constatering dat we ons in de toekomst zeker op de Duitse markt willen begeven met onze trainingsspellen. We hebben al een Duitse website gemaakt voor deze handelsmissie en zullen in de toekomst verder onderzoeken hoe we onze producten ook in Duitsland kunnen uitgeven.